تغییرات ویژگیهای جیرا از نسخه ۶٫۱ تا ۷٫۱

انتشار نسخه۶٫۲
ویژگی های یکپارچه سازی کد جدید برای مسائل
پنل توسعه جدید، که در هر ایشو نشان داده شده است، به شما کمک می کند تا وضعیت توسعه یک موضوع را در یک نگاه ارزیابی کنید. اگر شما نیاز به تحقیق بیشتر دارید، بر روی هر مورد کلیک کنید تا جزئیات بیشتری را نمایش دهد یا روی ابزار توسعه، دریل کنید. به یکی از این برنامه های سازگار متصل شوید و موارد زیر را فعال کنید:
⦁ Bitbucket یا Stash: مشاهده و ایجاد شاخه ها، مشاهده اعمال، مشاهده و ایجاد درخواست های بیهوده
⦁ FishEye / Crucible (GIT / Subversion / Perforce / CVS): مشاهده شاخه ها، مشاهده اعمال، مشاهده و ایجاد نظرات
⦁ بامبو: مشاهده وضعیت ساخت و استقرار
⦁ GitHub / GitHub Enterprise: مشاهده شاخه ها، مشاهده اعمال، مشاهده و ایجاد درخواست های بیهوده

طراحی گردش کار پیشرفته
طراحی گردش کار در این نسخه سریعتر و آسان تر است. ما تعدادی از ویژگی های جدید را اضافه کرده ایم که رابط کاربر را تمیزتر و منحصر به فرد تر کرده است. اکنون می توانید برای ایجاد تغییرات، استفاده مجدد از تغییرات موجود، زوم (با کلید «alt» و یا کنترل های +/- کلیک کنید)، کشیدن و رها کردن برای باز کردن مقصد انتقال و بیشتر! در حقیقت، طراح گردش کار می تواند همه چیز را که در طراحی گردش کار قدیمی “کلاسیک” پشتیبانی شده است، انجام دهد، بنابراین ما طراح “کلاسیک” را به خوبی بازنشسته کرده و آن را از JIRA حذف کردیم.
• پیکربندی نوع نوع مسئله
ما پیکربندی نوع ایشو را در این نسخه ساده کرده ایم. برای پیدا کردن گردش کار یا صفحه نمایش برای نوع مسئله درسامانه JIRA زیاد حستجو نکنید. انواع موضوعی مربوط به یک پروژه در حال حاضر در صفحه مدیریت پروژه هستند. این رویکرد، باعث می شود که پروژه را به نحوی آسان تنظیم کنید. هر تب طراحی گردش کار و طراح صفحه نمایش (فقط مدیران JIRA) را فراهم می کند، بنابراین شما می توانید یک نوع موضوع را بدون خروج از پروژه پیکربندی کنید.

لوزی های وضعیت های جدید
این نسخه “لوزی” جدیدی برای نشان دادن وضعیت در JIRA معرفی می‌کند. نمایش از “آیکون + نوشته” قبلی تغییر پیدا کرد تا کاربران راحتتر بتوانند وضعیت‌ها را شناسایی کنند و آنها را قرار دهند. لوزی وضعیت جدید نیز مطابق با دستورالعمل طراحی اطلسیان (ADG) است. دیگر از تصاویر سفارشی برای آیکون های وضعیت پشتیبانی نمی‌کنیم. با این حال، شما میتوانید وضعیت‌ها را برای استفاده، با یک رنگ انجام دهید.
حسابرسی
JIRA در حال حاضر طیف وسیعی از تغییرات پیکربندی در یک ورودی حسابرسی را پیگیری و ثبت می‌کند. این می تواند به شما در تشخیص مشکلات در JIRA کمک کند یا می تواند برای اهداف امنیتی مورد استفاده قرار گیرد. پیدا کردن زمانی که یک کاربر اضافه یا حذف شده، زمانی که یک طرح گردش کار اصلاح شده، و … . توجه داشته باشید، حسابرسی به طور پیش فرض غیر فعال شده است – شما باید آن را فعال کنید تا شروع به ردیابی تغییرات در JIRA کنید. این انتشار اولیه حسابرسی است. این موضوع در نسخه های آینده پیشرفت خواهد کرد.

JIRA 6.3 یادداشت های انتشار
دسترس پذیری با مرکز داده JIRA قابل دسترس
نسخه جدید بر اساس تمام ویژگی هایی که؛ JIRA را برای کسب و کار شما در مقیاس بزرگ مناسب می سازد، و به طور خاص برای سازمان هایی که نیاز به دسترسی بالا برای عملیاتهای حیاتی JIRA دارند، ایجاد شده است. این ویژگی ها از طریق قابلیت خوشه بندی در JIRA Data Center 6.3 فعال شده است:
⦁ دسترس پذیری بالا – فعال سازی خوشه فعال JIRA به معنی حداقل خرابی برای تیم شما است. علاوه بر این، تکرار شاخص در هر گره به این معنی است که شما در از دست رفتن اطلاعات و خرابی داده ، ایمن هستید.
⦁ مقیاس پذیری – رشد محیط کسب و کار JIRA خود را راحتتر انجام دهید. به سادگی یک گره را برای حفظ عملکرد مورد نیاز بر اساس کسب و کار خود اضافه کنید.
⦁ عملکرد – شما می توانید از هر نوع تکنولوژی متعادل کننده بار – سخت افزار یا نرم افزار – برای توزیع بار هوشمندانه در میان خوشه های مرکز داده خود استفاده کنید.

مسائل را در لحظه ایجاد کنید …
در جلسه برنامه ریزی هستید و میخواهید در یک لحظه یک مشکل ایجاد کنید؟بسیار آسان است! با ایجاد موضوع درون خطی و JIRA Agile، اکنون می توانید یک مسئله را از طریق برد Scrum خود در طی برنامه ریزی، ایجاد کنید. به سادگی روی پیوند ایجاد مسئله کلیک کنید، نوع مسئله را انتخاب کنید و یک خلاصه کوتاه را وارد کنید، سپس دکمه Enter را فشار دهید. این مسئله ایجاد شده و به طور خودکار به عقب افتاده شما افزوده می شود. این ساده تر نمی شود!
‘نسخه “در پرواز” و ایجاد اجزا و مولفه
مدیران پروژه می توانند نسخه ها و اجزای را از درون نسخه های Fix / S، Affected Version / s و Component / s اضافه کنند. قبلا، مدیران پروژه نیاز به اضافه کردن یک نسخه یا جزء از طریق صفحه نمایش مناسب در صفحه مدیریت پروژه داشتند. اکنون مدیران پروژه می توانند یک نسخه یا جزء را با تایپ کردن آن در فیلد مناسب و انتخاب آن از لیست کشویی ایجاد کنند. هنگامی که شما شروع به تایپ کردن متن کنید JIRA به عنوان موجود شناسایی نمی‌کند، آن را به پایین لیست کشویی اضافه می کند و (نسخه جدید) یا (Component جدید) را اضافه می کند. انتخاب نسخه جدید یا جزء به طور خودکار آن را در پروژه خود برای استفاده آینده ایجاد می کند.
قابلیت های حسابرسی پیشرفته
برای اولین بار حسابرسی ورود در JIRA 6.1 را اواخر سال گذشته معرفی کردیم. در این نسخه، ما برخی از ویژگی های جدید را به ورود حساب کاربری اضافه کرده ایم تا کارایی و آسان تر از آن استفاده کنید:
⦁ هنگامی که یک نقش حذف شده از JIRA است، قبلا مجوز حسابرسی یک رویداد را برای هر پروژه که از آن حذف شده بود وارد می کرد. در حال حاضر، ورود ممیزی تنها رویدادی را که نقش را از JIRA برداشته است وارد می کند.
⦁ ما به مدیران این امکان را دادیم که رویدادهای ثبت شده را از دایرکتوری کاربر خارجی مانند LDAP و Crowd مخفی کنند. این رویدادها ضبط شده اند، فقط از نظر پنهان شده اند و هنوز هم برای اکسپورت و از طریق REST API در دسترس هستند.

افزایش گزینه های اکسپورت و ایمپورت
نسخه GitHub جدید اجازه می دهد تا شما به حساب GitHub خود وارد شوید، صرف نظر از اینکه آیا آن یک حساب خصوصی یا شرکتی است ، و هر پیکربندی مخزن عمومی، خصوصی یا ستاره وارد شده به JIRA وارد کنید. شما می توانید برچسب های GitHub را برای انتشار انواع ایشو، رزولوشن ها یا وارد کردن آنها به عنوان برچسب های JIRA نگاشت کنید.. فرایند ورود یا import از وارد کردن پیوست ها پشتیبانی می کند و همچنین شما را با یک گزارش دقیق واردات خود فراهم می‌کند به طوری که شما می توانید هر مشکلی را رفع کنید.

JIRA 6.4 یادداشت های انتشار
JIRA + HipChat
ما JIRA و HipChat را آسان تر از همیشه راه اندازی کرده ایم! حالا شما می توانید با یک کلیک تنها با یک کلیک روی Hipchat Rooms و اعلان های فیلتر خود از صفحه مدیریت پروژه خود با یک کلیک ساده متصل شوید. نیازی به دسترسی به جریان کاری پروژه وجود ندارد، به این معنی که مدیران پروژه می توانند تنظیمات خود را اعمال کنند و اعلان ها را به اتاق های Hipchat خود، حتی اتاق های خصوصی اضافه کنند. انتقال داده ها، به روز رسانی وضعیت و بیشتر می تواند به عنوان اطلاعیه ارسال کنید، به طوری که تیم شما هرگز یک به روز رسانی را از دست ندهد!
هاب انتشار
صفحه نسخه ها کاملا در این نسخه مجددا طراحی شده است. ما یک مرکز انتشاری ایجاد کرده‌ایم که اطلاعات را در JIRA و ابزارهای توسعه خود در اختیار شما قرار می دهد تا یک روز راحت تر مدیریت کنید. وقت خود از طریق مسائل، commitها و درخواست ها هدر ندهید. اکنون می توانید پیشرفت نسخه خود را بررسی کنید، مشکلات را در اوایل مشخص کنید.
اعتبار گردش کار
آیا یک جریان کاری ایجاد کرده‌اید و از آن استفاده کرده‌اید، نمی توانید برخی از وضعیت های خود را پیدا کنید؟ یا هنگامی که مسئله به پایان میرسد … JIRA در حال حاضر جریان کاری شما آن را ایجاد کرده اید راتائید می‌کند، هنگامی که یک وضعیت وجود دارد که هیچ انتقال ورودی یا خروجی ندارد، و یا اگر خطاهای مجوز وارد کردن گردش کار دارد اطلاع رسانی می‌کند.

پیش نمایش نوار کناری جدید
ما در تلاشیم تا بهبود رابط کاربری JIRA را ادامه دهیم و در JIRA 6.4 به شما یک پیش نمایش از آنچه که ما در حال کار بر روی آن هستیم، ارائه می کنیم. ما می خواستیم دسترسی به اطلاعات پروژه شما را با کارآیی امکان پذیر معرفی کنیم، بنابراین ما یک نوار کناری ناوبری را برای نشستن در کنار فضای کاری خود معرفی کرده‌ایم. این باعث می شود که دسترسی به تمام اطلاعات پروژه از یک نمایه آسان تر شود و به شما کمک می‌کند تا کارآیی بیشتری داشته باشید، به ویژه اگر از JIRA Agile نیز استفاده می کنید. ما همچنین کلید های میانبر پروژه را به نوار کناری اضافه کرده‌ایم که اکنون به شما اجازه می دهد لینک هایی را به منابع آنلاین اضافه کنید که با هرکسی که به پروژه شما دسترسی دارد، به اشتراک گذاشته شود. ما همچنین بازخوردی را در مورد این تجربه جدید جمع آوری می کنیم و دوست داریم از شما بپرسیم چگونه می توانیم تجربه ناوبری پروژه را حتی بیشتر بهبود دهیم.
بهبود عملکرد
در JIRA 6.4 ما عملکرد را در زمینه هایی مانند ایجاد و ویرایش مسائل، انتخاب و نمایش پروژه ها و انتخاب مسئول یا گروه ها بهبود داده ایم. این بهبود در همه نمونه های JIRA در دسترس است، اما در تاسیسات بزرگ JIRA با تعداد زیادی از پروژه ها و مسائل قابل توجه است.
سازمانی – فاجعه بازیابی
جیرا در بسیاری از شرکت ها بحرانی شده است. مشتریان JIRA Data Center 6.4 قادر خواهند بود یک سایت و یا چند گره را در یک مکان جداگانه جغرافیایی پیکربندی کند. این ویژگی به شرکت ها کمک می‌کند تا پیوستگی کسب و کار را برای JIRA در صورت بروز یک زیرساخت بزرگ و یا آسیب زیست محیطی تضمین کنند. ویژگی های معرفی شده در JIRA Data Center 6.4 برای پشتیبانی از بازیابی فاجعه عبارتند از:
• تکرار شاخص – تکرار پیکربندی شاخص خود در یک سیستم آماده به کار JIRA به شما امکان می دهد زمان بازیابی (RTO) بهینه سازی کنید.
• تکرار فایل: انواع مختلف فایل ها را در سیستم آماده به کار خود از JIRA ، بدون نیاز به استفاده از یک ابزار خارجی تکرار کنید. فایل ها شامل پیوست ها، پلاگین های نصب شده و غیره هستند.
• چک های بهداشتی: از توانایی های جدید خود به عنوان مثال جیرا در حالت آماده به کار، اطمینان حاصل کنید، می توانید سلامت پایگاه داده خود، شاخص جستجو و پیوست ها را بدون استفاده از پرس و جوهای SQL بررسی کنید.

یادداشتهای انتشار JIRA Software 7.0.x
تنظیمات مشترک برای پروژه‌ها
هنگام ایجاد یک پروژه، اکنون می توانید پیکربندی یک پروژه موجود را با پروژه جدید به اشتراک بگذارید.
نوار کناری پروژه
این تجربه ناوبری جدیدی را ایجاد کردیم تا بتوانیم آنچه را که در پروژه‌ها شما نیاز دارید پیدا کنید. حتی اگر شما از JIRA Agile استفاده می کنید؛ بک لاگ شما، Sprints و گزارش ها فقط یک کلیک است. اگر پیش از این از نوار کناری با JIRA Agile استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد که تخته های متقابل پروژه که شامل چندین پروژه می باشند، اکنون یک نوار کناری پروژه نیز دارند – حتی اگر یک نسخه ساده‌تر باشد.
تغییرات در قالب پروژه
ما تعدادی تغییراتی در قالب های پروژه انجام داده ایم که در هنگام ایجاد یک پروژه استفاده می شود. برخی از قالب ها با نام ها و آیکون های جدید به روز شده اند. ما همچنین نوع مشکل پیش فرض را معرفی کردیم که هنگام ایجاد مسائل مورد استفاده قرار می گیرد، تا زمانی که یکی دیگر از آنها را انتخاب کنید.
تغییرات در ایجاد ایشو از طریق ایمیل
در نسخه‌های قبلی JIRA، کاربران بدون مجوز عمومی JIRA قادر به ورود به JIRA نبودند، اما اگر آنها متعلق به گروهی بودند که مجوز ایجاد مجوز برای یک پروژه داشتند، می‌توانستند از طریق ایمیل ایشو ایجاد کننند اگر کنترل کننده ایمیل جیرا تنظیم شده بود.
در نرم افزار JIRA ، شما باید دسترسی به نمونه JIRA را داشته باشید تا مسائل را بدون توجه به نحوه ایجاد مسئله ایجاد کنید. این اساسا به این معنی است که:
⦁ اگر شما دسترسی نرم افزار ندارید، قادر نخواهید بود که مسائل را از طریق یک دستیار ایمیل JIRA ایجاد کنید.
⦁ هندلر ایمیل JIRA برای ایجاد یک حساب کاربر جدید با دسترسی به برنامه برای شما تنظیم نشده است.
ما این تغییر را ایجاد کرده ایم تا سازگاری بیشتری در نحوه اجرای مجوزها در برنامه های JIRA ایجاد کنیم.
تغییرات در دایرکتوری فایل پیوست
JIRA 7.0 جعبه فرعی جدید x0000 را به دایرکتوری دلخواه اضافه می کند. فایلهای پیوست در حال حاضر در دایرکتوری زیر ذخیره می شوند:
$ JIRA_Home / data / jira / data / attachments / PROJECT_KEY / x0000 / ISSUE_KEY / ID

یادداشت‌های انتشار JIRA نرم افزار ۷٫۱٫x
مجوزهای مدیریت Sprint
در مورد GHS-5035، نرم افزار JIRA اکنون مجوز پروژه جدید – مجوز مدیریت Sprints را دارد. این مجوز جدید به جای مجوز “مدیریت پروژه” برای اقدامات مرتبط با Sprint مورد استفاده قرار می گیرد:
⦁ ایجاد اسپرینت
⦁ شروع اسپرینت
⦁ تکمیل اسپرینت
⦁ بازگشایی اسپرینت

⦁ تنظیم مجدد sprint آینده
⦁ حذف اسپرینت آتی
⦁ ویرایش اطلاعات Sprint (اسم و تاریخ اسپرینت)
⦁ حرکت پائین
توجه داشته باشید که کاربران همچنان مجوز ” برنامه ریزی” و مجوز “ویرایش مسئله” را برای اضافه کردن مسائل و حذف مسائل از سرعت بالا نیاز دارند.

Parallel Sprints out of Labs
Sprintهای موازی فقط یک ویژگی آزمایشگاه در نرم افزار JIRA نیست. اگر شما دو تیم داشته باشید ، اکنون می توانید Parallel Sprints را در صفحه پیکربندی نرم افزار JIRA جدید فعال کنید.
باز کردن اسپرینت
شما هم اکنون می توانید Sprints هایی را که به زودی، به اشتباه یا برای هر دلیلی بسته شده اند، باز کنید. همه چیزهایی که لازم دارید انجام دهید این است که بر روی Reopen Sprint در Sprint Report از Sprint که می خواهید دوباره فعال شود، کلیک کنید.
چاپ کارتهای شماره
در حال حاضر شما می توانید کارت های شماره خود را چاپ کنید، آیا شما در حال برنامه ریزی کار بر روی برخی از مسائل در برد Scrum یا Kanban هستید. شما می توانید از کارت های چاپ شده در هیئت مدیره فیزیکی استفاده کنید که می تواند یک نسخه از برد شما در نرم افزار JIRA باشد. شما می توانید فقط یک کارت ایشو، چند کارت، و یا حتی همه آنها را در اندازه های کوچک، متوسط ​​و بزرگ چاپ کنید.
مدیریت وب سایت(webhook) برای بردهای Agile
شما هم اکنون می توانید رویدادهای مربوط به برد را برای یک webhook در نرم افزار JIRA ثبت کنید. این اجازه می دهد که نرم افزار JIRA به افزونه ها یا برنامه های وب خود در هر زمان که یک برد ایجاد، به روزرسانی، حذف شود یا پیکربندی آن تغییر کند؛اطلاع دهد. فقط رویدادهای مورد نظر را هنگام ایجاد یا به روزرسانی webhooks خود انتخاب کنید.
نمایش موضوع پروژه
“نمایش موضوع پروژه” جدید برای نرم افزار JIRA به شما یک دیدگاه گسترده از هر ایشو، از درون هدایتگر ایشوی یک پروژه می دهد. فقط به مسائل در نوار کناری پروژه بروید، یک مشکل را باز کنید و روی نماد یا یک لینک موضوع در یک مسئله کلیک کنید .
تغییرات برای مدیران JIRA
اگر شما یک نمونه از نرم افزار JIRA را مدیریت کنید، مطمئن شوید که یادداشت های انتشار پلت فرم JIRA 7.1.x را بررسی کرده اید. ما تعدادی از ویژگی های جدید و پیشرفت های مربوط به مدیریت JIRA را معرفی کرده ایم که بر روی JIRA Software 7.1.0 تاثیر می گذارد.
بهبود ویژگی ها
البته، این چیزی نیست که ما در این نسخه انجام دادیم. ما همچنین بر افزایش ویژگی های موجود در نرم افزار JIRA متمرکز شده‌ایم تا تیم های نرم افزاری خود را یک تجربه ی یکپارچه تر ارائه دهیم.
گزارش اسپرینت و نمودار تغییرات
همانطور که در بالا ذکر شد، ما برخی از تغییرات را در گزارش Sprint، گزارش و محاسبات نمودار سرعت آماده کرده ایم. این تغییرات ناهماهنگی در نحوه ارزیابی گزارش را رفع می‌کند، بسته به عوامل مانند:
⦁ کارت های تخمین زده شده پس از شروع در اسپرینت
⦁ کارت های ارزیابی نشده در اسپرینت در اواخر، و سپس تخمین زده شود، و
⦁ موضوعاتی که در طول یک sprint دوباره ارزیابی می شوند.
این تغییرات اطمینان حاصل می کند که تمام کارهایی که تیم شما با سرعت بالا انجام می دهد در این گزارش های عملکرد کل محاسبه می شود. نمودار اسپرینت در حال حاضر به طور مداوم این عوامل را در ستون تکمیل شده برای هر sprint گزارش می دهد. گزارش Sprint در حال حاضر مقادیر اولیه و مقادیر به روز شده برای هر آیتم را نشان می دهد و زمانی که کامل تکمیل شود؛ دقیق خواهد بود.
تشخیص لینک های کاربردی
ما یک تجربه تشخیص جدید را به سمت پلاگین Application Links دعوت کردیم، پس از آن مستقیما از جعبه موجود است – شما لازم نیست نصب یا نگهداری یک افزونه جداگانه را داشته باشید.
commitهوشمند برای سرور bit bucket
نرم افزار JIRA اکنون از Commits هوشمند برای Bitbucket Server پشتیبانی می کند. شما هم اکنون می توانید مسائل مربوط به نرم افزار JIRA خود را از Bitbucket Server با استفاده از Smart Commits پردازش کنید. با استفاده از Smart Commits، دستورات خاصی را در Bitbucket Server خود بسازید پیام هایی که به شما اجازه می دهد:
⦁ نظردهی در مورد مسائل
⦁ ردیابی زمان ردیابی اطلاعات در برابر مسائل
⦁ مسائل مربوط به انتقال به هر وضعیتی که در پروژه JIRA Software تعریف شده است

سایر ویژگیها:
از دیگر ویژگی‌های که در ورژن ۷ وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
⦁ پلاگین های ورژن ۶ در ورژن ۷ ساپورت نمی‌شوند.
⦁ ورژن ۶ در حدود ۸۰۰ پلاگین داشت ولی در حال حاضر ورژن۷ حدود ۱۷۰۰ پلاگین یا ویژگی جدید را ساپورت میکند.
⦁ پلاگین jjupin که در ورژن ۶ استفاده می‌شد یکی از دلایل کند شدن سیستم بود.
⦁ در ورژن ۷ ویژگیهایی اضافه شده است که قابلیت اتصال به msp را دارد، در ضمن داخل خود جیرا نیز پلاگینهایی اضافه شده است که میتوانیم مدیریت پروژه بر اساس گانت چارت ها داشته باشیم.
⦁ jdk مورد استفاده در جیرا ورژن ۷ از نسخه۶ به نسخه۸ ارتقا و تغییر یافته است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>